معاون عمرانی استاندار از ترمینال مسافر بری و میدان میوه و تره بار یزد بازدید کرد

یزدفردا "معاون عمرانی استاندار یزد به همراه شهردار و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر یزد از پایانه مسافربری و پروژه میدان جدید میوه و تره بار یزد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آن قرار گرفت.
سید محمد میرسعیدی ضمن بازدید از پایانه مسافربری در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مسئول شرکت حمل و نقل پایانه های استان، مشکلات این مجموعه را بررسی و تصمیمات لازم در خصوص رفع این مشکلات را اتخاذ کردند.
تامین نور کافی محیط و گرمای فضا، اطلاع رسانی مناسب به مسافرین ، تامین امکانات رفاهی ، استقرار نیروی انتظامی در محل و برنامه ریزی جهت رفع مشکلات احتمالی از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.
معاون استاندار در حاشیه این بازدید گفت: از روز گذشته که جابجایی تعاونی های مسافربری به مکان جدید شروع شده شاهد پاره ای مشکلات بودیم که در حال حاضر مسئولین تمام سعی خود را به منظور رفع این معایب در حد اقل زمان به کارگرفته اند.
وی فضای مناسب برای مسافرین ، سیستم های اطلاع رسانی ، وضعیت مطلوب ساختمان و وجود امکانات رفاهی برای مسافرین و رانندگان و دسترسی راحت به جایگاه های حمل مسافر را از مهمترین مزایای پایانه مسافربری جدید ذکر کرد.
میرسعیدی در خصوص علت فاصله زیاد موجود بین پایانه مسافربری و مرکز شهر تصریح کرد: تردد برون شهری و درون شهری باید از هم مجزا باشد.
وی ادامه داد: با توجه به گسترده شدن شهر یزد در آینده، پایانه مسافربری باید از مرکز شهر فاصله داشته باشد تا در صورت گسترش شهر، داخل حریم شهری قرار نگیرد.
وی از شهرداری خواست تا نسبت به فراهم نمودن شرایط مناسب و مطلوب جهت حمل و نقل شهروندان به محل پایانه اقدام کند.
معاون استاندار همچنین در حاشیه بازدید از میدان جدید میوه و تره بار یزد گفت: یکی از مشکلاتی که در شهر یزد وجود داشت ، عدم وجود یک میدان میوه و تره بار مناسب در داخل شهر بود.
وی افزود: طراحی و ساخت این مجموعه تا به حال از سرعت خوبی برخوردار بوده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این میدان میوه و تره بار جهت رفاه شهروندان یزدی و سایر شهرهای استان باشیم.
گفتنی است میدان تره بار جدید در زمینی به مساحت 50 هکتار و در حاشیه جاده کنارگذر یزد در حال احداث است .
وجود امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان و مسافرین از قبیل نمازخانه، خوابگاه، رستوران ، هتل و ساختمان تجاری همچنین دسترسی راحت شهروندان به محصولات مورد نیاز خود از مهمترین مزایای این مجموعه می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا